Στην εξωτερική εμφάνιση φαίνεται πως δίνουν περισσότερο από οτιδήποτε άλλο σημασία, οι γυναίκες που αναρτούν σωρηδόν φωτογραφίες τους στο προφίλ τους στο facebook, το οποίο χρησιμοποιούν για να “συναγωνίζονται” τις υπόλοιπες, ως προς το ποια θα τύχει μεγαλύτερης προσοχής.
Αυτό προκύπτει από έρευνα, που πραγματοποίησαν ερευνητές από το πανεπιστήμιο του Buffalo, στις Ηνωμένες Πολιτείες και αφορούσε στην παρατήρηση 311 ανδρών και γυναικών, ηλικίας 23 ετών κατά μέσο όρο.
Στόχος των ερευνητών ήταν, να ανακαλύψουν και να κατανοήσουν πτυχές της προσωπικότητας των χρηστών σελίδων κοινωνικής δικτύωσης.
Για να το επιτύχουν αυτό, “παρακολούθησαν” τις συνήθειες των συμμετεχόντων, όσον αφορά στη συχνότητα που αναρτούσαν φωτογραφίες ή έγραφαν κάτι στο προφίλ τους στο facebook ή το πόσο “φιλική” ήταν η συμπεριφορά τους.
Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν για τις ανάγκες της έρευνας ένα ερωτηματολόγιο. Από τις απαντήσεις τους, προέκυψε αυτό που, λίγο πολύ, όλοι υποψιάζονταν.
Υπήρχαν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στους άνδρες και τις γυναίκες χρήστες του facebook, με πρώτη από όλες, την ταύτιση των γυναικών με την εικόνα τους και την προσοχή που θα “κερδίσουν” μέσα από μία φωτογραφία.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, Michael A. Stefanone, οι γυναίκες που έχουν περισσότερο “ενημερωμένα” με φωτογραφίες τους προφίλ, έχουν και μεγαλύτερη "εμπιστοσύνη" στην εμφάνισή τους.
“Προσωπικά, βρίσκω ιδιαίτερα απογοητευτικό το γεγονός, ότι το 2011, τόσες πολλές νέες γυναίκες συνεχίζουν να διεκδικούν, να αναζητούν προσοχή μέσω της εξωτερικής τους εμφάνισης, εν προκειμένω, μέσω ανάρτησης όσο το δυνατόν περισσότερων φωτογραφιών στην προσωπική τους σελίδα, σαν να πρόκειται για κάποιου είδους αγγελία...”, υπογράμμισε ο ίδιος.
“Μάλλον, η συμπεριφορά αυτή αντικατοπτρίζει ακριβώς το πόσο λάθος είναι ταξινομημένες οι αξίες στην εποχή μας”, κατέληξε.
Σύμφωνα τέλος με τους ερευνητές, όσοι τείνουν να στηρίζουν την "ύπαρξή" τους στα μορφωτικά τους προσόντα, την καλλιέργεια, τους οικογενειακούς και φιλικούς δεσμούς, τείνουν να είναι και πολύ λιγότερο “online” και να ενδιαφέρονται λιγότερο για το τι έχουν να “πουν” ή... να δείξουν οι υπόλοιπους χρήστες του facebook.
Η εν λόγω μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό σύγγραμμα “Cyberpsychology, Behavior and Social Networking”
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου